Megmunkálási megoldások a repülőgépipar számára

A repülőgépipar rendkívül magas követelményeket támaszt a beszállítási lánc minden tagjával szemben, a bérgyártóktól egészen az eredeti berendezésgyártókig. Megvizsgáljuk az ipar számára jelentkező megmunkálási feladatokat, és megoldásokat kínálunk ezek elvégzésére.

A kereskedelmi repülőipar évtizedekig szembeszállt a trendekkel, és átlagon felüli növekedést produkált, melyet a folyamatosan növekvő utazási igény és a rendkívül gyors eszközcsere-ciklus hajtott. A Deloitte által végzett felmérés azt mutatja, hogy az évről évre jelentkező erős növekedés az utaskilométerek számában minden eddiginél magasabb repülőgépgyártási rátához vezet, mely 2015-ben a duplája volt a 10 évvel ezelőtti szintnek.

A repülőgép-komponensek gyártását végző szereplőknek széleskörű kihívásokkal kell szembesülniük, a szárnyelemekhez és válaszfalakhoz hasonló szerkezeti elemektől kezdve egészen a motorkomponensek és futóművek megmunkálásáig. Továbbá a megmunkálás során rendkívül sokféle fém és ötvözet kerül használatra, a titántól egészen az alumíniumig.

Ezeket a különböző megmunkálási kihívásokat alaposan meg kell vizsgálni a problémák beazonosítása és a lehetséges megoldások biztosítása érdekében.

MEGOLDÁSOK SZERKEZETI ELEMEK SZÁMÁRA

Szerkezeti elemek

A szerkezeti elemek, például a géptörzs, szárnyak és válaszfalak speciális gépkarakterisztikákat igényelnek, melyek lehetővé teszik a nagy munkadarabok megmunkálását. A VORTEX HORIZONTAL PROFILER (HP) 160  öt tengelyes vízszintes megmunkálóközpont vízszintes orsóval és nagyméretű függőleges irányú munkaasztallal van ellátva, ami 3 000 kg-os teherbírása révén ideális megoldást jelent a szerkezeti elemek megmunkálására. A gép speciális szögletes kialakítása magába foglalja az alapot, oszlopot és asztalt, így kiemelten merev forgácsolási teljesítményt nyújtva, melyet a 26 000 1/min, vagy opcionálisan 30 000 1/min sebességű főorsó biztosít.

A szerkezeti elemeket gyártó alvállalkozók számára a nagy méretű, vékony falú elemek pontos és hatékony megmunkálása alapvető fontosságú, és az ilyen jellegű munkákra az egyik legnépszerűbb gépünk, a VTC-800/30SDR függőleges megmunkálóközpont alkalmas. A gép egy 40-es kúpos vagy HSK-A63 18 000 1/min fordulatszámú orsóval, elforgatható orsófejjel (B tengely) rendelkezik teljes mozgó oszlopos kivitelben, két szinkronizált, egyenként 3 690 mm-es NC forgóasztallal. Ez egy nagyméretű, forgócsapos készüléket jelent 820 mm-es átmérőjű elfordulással, ami hatékony megoldást nyújt az akár 3 000 mm hosszúságú repülőipari komponensek megmunkálásához.

NAGY FORGÁCSMENNYISÉGET KEZELŐ MEGOLDÁSOK

Nagy forgácsmennyiség

Az ilyen jellegű alkalmazások rendszerint nagy forgácsmennyiséggel járnak; a forgács hatékonyan kerül eltávolításra a munkaterületről  egy csúszdaágy és beépített Niagara hűtőfolyadék alkalmazásával, mely lefedi az X-tengely teljes hosszát. A továbbfejlesztett forgácskezelési jellemzőket egy nagyméretű hűtőfolyadék-tartály és egy specializált szállítórendszer egészíti ki, mely hosszú időtartamú, megszakítás nélküli megmunkálást tesz lehetővé.

Továbbá a VTC 800/30SDR MAZATROL Matrix 2 vagy SIEMENS SINUMERIK 840D sl CNC-vel van ellátva, kiegészítő választási lehetőséget nyújtva azon felhasználók számára, akik a gyártási műveleteikben szabványos Siemens vezérlést alkalmaznak.

KOMPLEX GEOMETRIAI FELÜLETEK FORGÁCSOLÁSA

Komplex geometriai felületek

A komplex geometriai felületek magas pontosságú megmunkálása alapvető fontosságú tényező a repülőiparban. Sok repülőipari beszállító számára a a VARIAXIS i-sorozat jelenti a megoldást, mivel teljes egyidejű 5 tengelyes megmunkálást tesz lehetővé, széleskörű orsóopciókkal a különböző alkalmazások számára.

A VARIAXIS i-1050T például az 5 tengelyes maró és esztergáló képességeket egyetlen berendezésben kombinálja akár 1 250 mm maximális átmérőjű x 900 mm magasságú, nagyméretű komponensek megmunkálásához, így ideális megoldást jelent a motorkomponensek számára.  A teljesítményt egy erős, 10 000 1/min fordulatszámú, 50-es kúpos, 37 kW-os maróorsó és egy nagy merevségű forgóasztal szolgáltatja, mely egy 500 1/min fordulatszámú, teljesen alátámasztott forgócsapos asztalba épített hajtómotorral van ellátva a maximális stabilitás érdekében. Kiegészítőleg a maróorsó opcionálisan kiválasztható, egy nagy nyomatékú 5 000 1/min orsótól a nehezen forgácsolható anyagok számára  egészen a 15 000 1/min orsókig a nagysebességű megmunkálási követelményekhez.

 

NAGY MEGMUNKÁLÁSI TERÜLET

Nagy megmunkálási terület

A repülőipari megmunkálás során kiemelt gondot jelent a megmunkálási terület mérete, mely meghatározza a megmunkálható munkadarab méretét. Az INTEGREX e-V sorozatú, 5 tengelyes megmunkáló gépek igen népszerűek a repülőgépiparban, többfunkciós képességeiknek köszönhetően, beleértve az 5 tengelyes körvonalazást és a nagy munkadarabok kezelését. Az INTEGREX e-1600V/10 például 2 050 mm-es átmérőjű és 1 600 mm-es magasságú munkadarabok megmunkálására alkalmas, míg nagy merevségű vázszerkezete és kettős oszlopú kivitelezése lehetővé teszi az orsó számára, hogy akár 540 mm-el túlhaladja a középvonalat. Így az INTEGREX e-1600V/10S berendezést ideális megoldást jelent a magas pontosságot igénylő repülőgépipari komponensek, például motorok és légcsavarházak esetében.

A nagyméretű, nehéz munkadarabok megmunkálási képességeivel az INTEGREX i-V függőleges többfunkciós sorozat is rendelkezik. Az INTEGREX i-630V/6S például egy egyszerű asztallal rendelkezik, mely 1.250 mm átmérőjű és 1.400 megmunkálási területet biztosít,  a maximális terhelése pedig 1 750 kg. Ez lehetővé teszi a nagyméretű repülőgépipari komponensek, például turbinalapátok, légcsavarházak és válaszfalak megmunkálását.

 

MEGOLDÁSOK KOMPLEX MUNKADARABOKHOZ

Megoldások komplex munkadarabokhoz

A komplex munkadarabok, például a működtető elemek, turbinalapátok és hidraulikus szeleptömbök különböző  gépkarakterisztikákat igényelnek, ami szűk gyártási keresztmetszetekhez vezethet. Az INTEGREX i-sorozat DONE-IN-ONE képessége, beleértve az 5 tengelyes egyidejű megmunkálást, drámaian lecsökkentheti a műveletek számát és a gyártásidőt, ami rendkívül magas költséghatékonyságot jelent. Az INTEGREX i-sorozatú berendezések az 1 métertől a 2,5 méterig terjedő gépágyak által rugalmas konfigurációkat nyújtanak az egyéni alkalmazások követelményeinek megfelelően. A gép rendkívül erős elsődleges és másodlagos esztergáló orsóval, szegnyereggel, alsó revolverrel és teljes körvonal-megmunkálást biztosító B-tengellyel rendelkezik, mely egy magas teljesítményű 12 000 1/min, vagy nagysebességű 20 000 1/min maróorsónak ad helyet, ideális megoldást jelentve a komplex munkadarabok számára.

A marással kombinált komoly esztergálási képességek igen fontosak a repülőgépipar számára, különösen a nagy munkadarabok esetében. az INTEGREX e-H többfunkciós sorozat az esztergáló központok képességeit a magas teljesítményű maróberendezésekével ötvözi teljes 5 tengelyes kivitelben, népszerű megoldást jelentve az ipar számára. Az INTEGREX e-670H a kiemelten magas 1 050 mm-es kinyúlási átmérőjével és akár 6 méteres gépágy-hosszával nagy teljesítményű 10 000 1/min fordulatszámú, 37kW-os maróorsót foglal magába teljes körvonal-megmunkálást biztosító B-tengellyel. A megmunkálási képességeket egy teljesen automatikus NC szegnyereg és stabil támasz egészíti ki a hosszú tengelyű komponensek kitámasztásához; míg egy hosszú fúrószár rakodó megoldást nyújt a mély furatmegmunkálási feladatok számára, ami tökéletesen megfelel a nagyméretű repülőgépipari alkalmazások, például futómű-merevítők esetében.